W dniach 17-23 marca 2025 roku uczniowie klasy 2TEH wzięli udział w kampanii edukacyjnej z zakresu finansów, zorganizowanej w ramach Światowego Tygodnia Pieniądza!
Global Money Week (GMW) to międzynarodowa inicjatywa mająca na celu rozwijanie świadomości finansowej wśród dzieci i młodzieży, ucząc ich podejmowania racjonalnych decyzji finansowych. Celem jest wykształcenie umiejętności, które pozwolą osiągnąć finansowy dobrostan i odporność na zmiany w świecie finansów.
Organizatorem kampanii GMW jest Międzynarodowa Sieć ds. Edukacji Finansowej (OECD/INFE), a w Polsce koordynatorem jest Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, w ramach projektu edukacyjnego Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR.
Hasło tegorocznej edycji brzmi: „Pomyśl zanim klikniesz follow. Miej finanse pod kontrolą”
(Think before you follow, wise money tomorrow), co nawiązuje do zmian w finansach cyfrowych oraz w sposobie korzystania przez konsumentów z usług finansowych w Internecie – od podążania za influencerami, po wzrost wykorzystania sztucznej inteligencji.
W ramach kampanii uczniowie klasy 2TEH uczestniczyli w dwóch webinariach:
- „Spirala zadłużenia – jak w nią nie wpaść”
- „Influenserzy jako źródło informacji o rynku finansowym. Dlaczego warto inwestować w to, co rozumiem i sprawdziłem?”
Koordynatorką akcji KNF w naszej szkole była pani Elżbieta Siutaj.


